Rolig kväll

Ja mor och far var ju och såg på Pettersson igår han är ju lite sån stand up komiker och dom hade haft jätteroligt och det var ju kul. När dom kom hit för att som dom trodde fika så hade vi gjort potatismos och stekt prinskorvar så dom blev glatt överasskade och vi tyckte att dom behövde riktigt kvällsmat istället för fika och macka när dom kom från teatern och det blev som sagt uppskattat. Annars idag är det fint väder ute och jag mår lite bättre idag också så det går framåt. På måndag börjar min sambo på sitt gamla jobb som han hade när han började jobba för 18 år sedan på AG här i Skurup, han hade varit inne innan och hört att om där behövdes hjälp så ville han ha jobb och igår berättade han att han hade fått reda på att han fått först och främst två månaders jobb och sen får man ju hoppas att han får mera men det brukar ju vara så att när man väl fått in foten så får man mer och han är känd för att jobba bra och alla känner till honom i Skurup sedan tidigare när han jobbade i affären, så alla gamla tanter och farbröder blir glada när dom ser min sambo i affären igen, för min sambo har alltid tagit sig tid att hjälpa dom gamla när dom behövde hjälp, vilket egentligen ska vara självklart men det är det ju inte i dagens samhälle, så dom har alltid blivit så glada när dom har sett mig och Christer när vi har varit inne och handlat och dom har tyckt att det var synd att inte han var där i affären längre, men nu så ska han börja jobba där igen. Det var ju när han jobbade på City Gross i Malmö på lagret som han blev utbränd och inte här  och här känner han alla som jobbar så det är ju kul och alla som fick reda på att han skulle komma och jobba på måndag blev jätteglada så det är jul kul.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0