Idag fyller min far år *ler*

Ja idag fyller min far 65 år fast han ska inte fira något idag utan mor och far är hos min mormor idag, hon har ju precis kommit hem från sjukhuset så dom ska hjälpa henne att komma till rätta med allting denna veckan, se till att hon äter som hon ska och så och sedan skulle dom köra ut en runda med mormor också idag så att hon kommer ut lite. Vi tänker fira både min födelsedag och hans samtidigt den 4:e juni då jag fyller år och då blir det kaffe och tårta och kanske att vi grillar jag har inte tänkt så mycket på det ännu för där är ju lite tid tills dess ändå. Annars idag så ska jag göra en ny maträtt, jag tänkte improvicera lite med ris i bottnen och sedan kassler i mindre bitar och bernaissås ovanpå det och sen ost överst och in med det i ugnen och låta osten smälta och det andra gosa till sig i lådan, lite kul att prova lite nya saker för jag har ju gjort sådana lådor förr men inte med bernaissås i den och varför inte prova, man vet ju inte, det kan ju bli riktigt gott *ler*, har man inte provat det så vet man ju inte liksom. Min sambo började inte jobbet förräns klockan tio idag så det blev lång sovmorgon och det var skönt, sedan jobbar han tills klockan fem idag. Han jobbar olika tider, det beror lite på hur mycket hjälp dom behöver där och denna veckan behövde dom inte så mycket hjälp så det blir inte lika många timmar denna veckan som förra, men det är ju bra bara att han har dom timmarna han har för han trivs jättebra där och det är jätteviktigt att man trivs på jobbet. Nu ska jag gå och ta en kopp kaffe och sen ska jag tina upp kasslern i varmt vatten, tjingeling på er!

Kommentarer
Postat av: Kickan

Du får hälsa och gratta din far !!

2010-04-26 @ 21:42:12
Postat av: Johanna

Ja det ska jag göra

2010-04-27 @ 16:41:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0