bli nu inte chockade *ler*

Ja bli nu inte chockade.... Jag har bakat idag igen!!! Haha ni tror väl att jag har gått och blivit sjuk eftersom jag aldrig brukar baka annars men eftersom min svärfar nu har pratat om att baka och laga mat och så och jag har pratat om att jag har lagat en ny maträtt och att jag tänkte baka mormors goda bullar fastän jag inte brukar baka så tänkte jag att nu ska jag minsann visa att jag kan baka och jag har ju inte mitt gamla recept på matbullar som jag lärde mig i skolan på hemkunskapen men jag vet att mormor har det fortfarande och jag ska få det av henne sen igen, men jag letade upp ett annat recept igår som jag tyckte såg fint ut och lagade bullar som ni såg i mitt förra inlägg och dom blev både fina och goda så dom ska jag bjuda på idag när svärmor och svärfar kommer hit, men sen tänkte jag att jag kunde ju baka muffins också och letade fram ett recept på det och sen ville jag ju ha något eget också så jag tänkte jag kanske kan ta yoghurt med frukt den som dom säljer på Lidl och blanda i och jodå dom blev jättefina *ler* så dom ska jag också bjuda på idag, så dom kommer att få tji när det gäller att jag inte brukar baka haha, jag kan om jag bara vill och jag har fått smak för att både laga mat och komma på nya maträtter och att tom baka *ler*, lite granne är det för att man vill visa att man kan eller rätt mycket faktiskt och samtidigt upptäcker man hur kul det är när man då har gjort det bra *ler*. Jag återkommer senare idag med hur dom tyckte om bullarna och om muffinsen, här kommer lite bilder på mina nybakade muffins. Tjingeling pling!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0