Snart är nog vintern här

Ja i alla fall så känns det så i luften som att vintern är runt knuten *ler*, jag eldar för fullt i kaminen för det är så rått och kallt ute och det ska minsanna komma snö har dom sagt och hagel kom igår här och det kom några dagar innan här också jättemycket hagel, det kom så mycket att det var helt vitt på marken, men någon snö har vi ej haft ännu, men jag hörde med mor och hon sa att dom hade fått lite snö på österlen så ja snart kommer nog vintern så det gäller att vara förberedd med tjocka tröjor och halstuk och vantar och ja allting som behövs för vintervädret. Det känns så skönt att jag redan har fixat julklapparna för sen vill man ju pyssla och fixa här hemma när det börjar närma sig advent och jul och inte hålla på att fara och flänga ute i julruschen det blir man bara stressad av och mår dåligt av dessutom, nä då är det skönt att ha fixat julklapparna innan. I morgon kommer mor och far hit och vi ska beställa lite kinamat, det ska bli så gott då jag inte har ätit kinamat på jättelänge och vi ska se på en rolig film så det ska bli kul. Just nu är min sambo hemma hos sina föräldrar och hjälper dom att sätta in trädgårdsmöblerna och lite annat sånt smått och gott nu inför den kommande snön och vintern, men han är nog snart klar med allting och då ska vi ha en fika när han kommer hem och bara mysa. Snart är det ju Halloween också och då ska min kusin Joakim komma hit för han har ju lov då och vi har fått beställning på att göra den där thaigrytan som han är så förtjust i och ja den är verkligen jättegod så det ska bli riktigt smarrigt att äta den igen och sen ska jag sätta ut min prydnadspumpa på trappan till Halloween och jag får upp och böka på loftet efter halloweenljusen en slinga jag har och vanliga stearinljus som vi ska ha tända när vi äter, man får ju göra det lite mysigt nu när det börjar bli mörkt ute. Nej, nu ska jag gå och slänga i en tvätt tjingeling!

Kommentarer
Postat av: Kickan

Ja man måste ju göra lite mysigt nu när det är höst !

2009-10-19 @ 15:20:50
URL: http://allwithinmyhands.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0