snart advent *ler*

Ja det är snart advent, nästa söndag så tiden går fort och som tur är har jag redan fått upp gardinerna och stjärnorna och ljusstakar och så, men tomtarna har jag kvar ännu och landskapet och jag har tagit ner lådorna så allting är klart och tills nästa söndag ska allting vara uppe så att vi hinner och njuta av allt det fina, sen är ju pricken över i:et julgranen till slut men den åker ju inte in förräns precis innan och då klär vi den. Det är något särskilt med att pynta huset med tomtar tycker jag, då har jag alltid julmusik på samtidigt som jag springer omkring och tittar var jag ska ha den och den tomten i år, för det är aldrig likadant varje år och sen brukar jag alltid köpa någon ny tomte varje år på Tradera för det är endast där som man hittar dom riktigt gamla och roliga tomtarna, dom är så charmiga tycker jag, dom påminner om den gamla goda julen, så jag riktigt längtar nu efter att få sätta på julmusik och strosa runt i huset och sätta ut alla tomtar som jag har, det är nästan så att det kliar i fingrarna på mig, men jag väntar lite till för det ska vara rätt tid till allting, men som sagt när det är advent då ska dom vara uppe och då ska landskapet också vara färdigt. I morgon kommer mor och far hit och då ska dom även hämta upp Joakim som ville hit nu i helgen, så det ska bli roligt. Det känns så skönt att jag har julklapparna klara och jag har tom slagit in några och lagt i en kasse så att jag vet var jag har dom, men jag har några kvar som jag inte har hunnit att slå in ännu. Ikväll är det mammas pojkar på fyran klockan 20.00 så det får vi inte missa och sen tror jag att det är halv åtta hos mig också där dom lagar mat. Ikväll blir det pasta och någonting till och sallad som är kvar sedan igår, men den räcker till mig idag också, jag får väl upp och titta i boxen vad där är för något som jag kan steka och ha till pastan, tjingeling pling på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0