Ska till mormor idag

Ja idag ska vi till mormor och jag har själv fixat till håret idag och fönat det, det blir alltid bäst när man själv har fixat till det, så jag ska be dom ta foton på mig idag så att ni får se det som det ska vara eller som jag själv vill att det ska vara, visst var det snyggt igår också när det var fixat från frissan, men jag brukar aldrig vara helt nöjd med det förräns jag själv har fönat det och fått det som jag själv vill ha det, men det känns jätteskönt att vara nyklippt och att jag har fått ljusa slingor i håret. Vi ska vara hos mormor på fika idag klockan tre, det ska bli kul att träffa mormor igen, var längesen nu som vi var hos henne och vi ska tända hennes ljusslinga som hon har i trädet och som hon har i lådorna, där har hon sådana graneslingor konstgjorda med belysning i , praktiskt och bra, förr tog vi alltid riktigt grane men det är ju mycket lättare när det finns konstgjorda girlanger som liknar gran som man kan lägga i blomsterlådorna och att där sen dessutom är slingor i girlangen är ju bara ett plus så att man själv slipper att stå och sätta lyse i girlangen. Det är bara synd att vädret ska vara så trist idag, det bara regnar hela tiden, här öser det ner, vi har i alla fall satt på vinterdäcken så att vi är beredda om det skulle bli vinter ett tu tre, för det vet man ju aldrig. Nej, nu ska jag gå och göra en kopp kaffe till oss, ha det gott allesammans och kram på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0