Hade adventsfika idag

Ja idag var min mor och far och mina svärföräldrar här på fika så det var trevligt, vi började med klenor och lussebullar och sen senare så värmde vi lite glögg och det är ju aldrig fel. Just nu sitter jag och tittar på dansbandskampen och jag tycker att Sannex skulle gå vidare, så vi får väl se för än så länge har dom inte fått gå vidare, men jag hoppas på att dom går vidare. Jag och mor ska ta en dag sen och åka till Ystad och bara gå och titta och mysa och fika på caféet vi har inte gjort det på länge nu så vi behöver en dag bara mor och jag och ägna oss åt att prata och ja bara gå och titta i Ystad lite, rätt kul att se nu när dom har julpyntat och så. I morgon är det första advent och snart är det julafton, man man bara inte fatta att tiden har gått så fort. Vi ska fira julafton hemma hos mina svärföräldrar och min mor och far ska också fira där, men det blir bara vi för min svärmor tycker att det blir för många om vi ska vara allihopa och det är ju lite synd eftersom vi alltid har firat med min moster och hennes familj men så är det...... Det blir en trevlig julafton ändå, blir nog att vi äter och öppnar julklapparna och sen åker vi hem hit och myser bara jag och min sambo på julaftonskvällen. Det bästa är nästan dagen efter då man bara kan mysa och äta godis och se på något bra på teven, gå och titta på allt det fina julpyntet och granen som man har, det är då man kommer i riktig julstämning. Vi ska i alla fall börja med att se på kalle Anka och hans vänner här hemma hos oss och då tar vi en fika bara vi och min mor och far, sen kör vi nog över vid 6-tiden och äter julmat och sen går kvällen på med allt från julklappar till julgröt. Nej nu ska jag gå och titta färdigt på dansbandskampen, ha det gott allihopa!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0