Valborgsmässoafton

Ja igår var min svärmor och svärfar och min mor och far här på middag, vi hade det jättetrevligt och vi åt gott, min moster och hennes sambo kom tyvärr inte så det blev bara vi, men jösses vad tiden gick fort, rätt som det var så sa min svärmor oj, är klockan så mycket! Vi hade pratat och pratat och ätit och ätit och haft så trevligt att klockan bara hade rusat iväg och det var dags för att sätta på kaffet och sätta fram tårtan som var sååå smarrig *ler*, sedan fortsatte mina föräldrar och mina svärföräldrar att prata vid bordet och jag och min sambo gick in för att se en serie på science Fictionkanalen som vi brukar titta på och vi satt där och myste. Idag ska vi bara ta det lugnt och kanske ikväll att vi ger oss ut och cyklar, det beror lite på hur vädret är och hur min sambo känner sig för han är över och hjälper mina svärföräldrar att plantera kronärtskockor och lite annat smått och gott i grönsaksväg, det blir visst allt vanligare att man odlar grönsakerna själv eftersom priserna är svindyra på grönsaker och sen så slipper man ju alla gifter som finns i grönsakerna i affären, det har väl aldrig förr varit så inne med kolonier som det är nu *ler* och det är ju trevligt och ett bra nöje för folk i dagens samhälle då vi inte har så mycket pengar att göra någon semester av, det blir tillbaks till det gamla att man roar sig med enkla medel som picknick eller ut och cykla eller att man har en liten koloni som man är och myser vid, nåja i alla fall enkla men härliga nöjen *ler*. Nu är i alla fall våren här och den ljusa tiden är framför oss  och det är härligt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0