shoppingdag med svärmor

Ja idag har jag och min svärmor varit på shoppingrunda, vi började dagen med att fika hemma hos mina svärföräldrar och min sambo skulle hjälpa hans far idag med lite saker där hemma i trädgården. Efter fikat så gav jag och min svärmor oss iväg på shoppingturen och vi körde till Tomelilla där vi först gick på Bo Ohlssons och vi kikade på jacka till min svärmor, men sen skulle vi även gå på Erikshjälpen och kolla om där var något roligt för min mor har börjat arbetsträna där, så vi var ju bara tvugna att gå in och titta vad dom hade där och prata med mor förstås *ler*. Jösses med folk där var när dom öppnade, jag och min svärmor stod först i kön och sen bara vällde det in med folk, där var så mycket folk att vi bestämde oss för att gå och fika på Bo Ohlssons först och sen gå tillbaka igen när det hade lugnat ner sig med folk på Erikshjälpen. Vi tog en räkmacka på Bo Ohlssons och den var bara sååå god, där var räkor ägg och lax på den mums! Sedan tittade vi på jackorna igen och min svärmor kunde inte bestämma sig för vilken av jackorna hon skulle ha, för där var två stycken som var jättesnygga, så jag sa jamen köp båda då och ha den ena till fint och den andra till vardags *ler*, så det gjorde hon. När vi gick in på Erikshjälpen igen så pratade vi med mor och där var mindre folk då som tur var och sen körde vi till Ystad och handlade på Willys, jag hittade lite hamburgare som var på billighetspris och kassler som också var på billighetspris. Jag glömde att berätta att när vi var i Tomelilla så gick vi även på Lidl, där jag köpte lite Digestivekex som dom hade billigt och lite annat smått och gott, jag köpte valnötter i påse till min sambo för han bara älskar det, jag är inte så förtjust i nötter precis men vad gör man inte för sin älskling *ler*. På Bo Ohlssons så träffade jag på en gammal klasskompis och hans mor så jag pratade lite med dom och sen fortsatte svärmor och jag vår shoppingrunda på Bo Ohlssons och sen gick dagen så fort och när vi kom hem så fikade vi och sen åkte jag och min sambo hem för att vila för vi var båda så trötta efter dagens bravader. Vädret har inte varit så värst bra, jag som hade hoppats på att det skulle bli fint väder så att jag och min sambo kan åka ut och cykla varje kväll, för det är så härligt och sen har man ju lagt på sig några kilon som man vill göra sig av med, inte för att man äter onyttigt men man rör sig alldeles för lite, så därför hade det ju varit bra om vädret kunde bli fint så att vi kan cykla varje kväll ute, nåja man ska inte gnälla man ska vara glad för att man är frisk i alla fall, det går ju att gå ner dom kilona igen som man har lagt på sig, jag har ju alltid tagit tillvara allting i det man äter, jag äter inga kakor och inget godis utan man äter nyttigt och tänker hela tiden på vad man äter men eftersom man har den benägenheten att kroppen tar upp all näring av det man äter och sen att man inte rör sig så mycket då tar man sig så lätt, men det ska bli ändring på det, bara vädret blir bra så ska vi ut och cykla. Det har inte blivit så värst mycket cykling här hemma på motionscykeln nu eftersom det inte är speciellt roligt att cykla inne när det nu inte är vinter och sen har jag en tendens till att bli fanatisk när det gäller cyklande och att gå ner, jag har ju haft ätstörningar en gång i tiden och det går inte bort utan det får man leva med och bara kunna kontrollera det, innan när jag cyklade på motionscykeln så blev det liksom bara det man tänkte på hela tiden, om min sambo frågade om vi skulle köra till mina svärföräldrar på fika så sa jag att nä jag ska cykla idag och hade man inte cyklat en dag, ja då fick man så dåligt samvete och mådde dåligt för det, men det blir en helt annan sak när man cyklar varje kväll på sommaren för då kommer man för det första någon stans och man ser allt det vackra runt omkring sig och får intrycken och dofter och så och man tänker inte på att man slår två flugor i en smäll och det blir inte det här fanatiska heller, men som sagt man ska inte klaga , när man väl har satt igång och börjat komma ut och cykla och när man sedan grillar och jag köper svensk sallad och så går man snart ner dom kilona som man har lagt på sig, vikten har alltid varit ett problem för mig, även om man alltid har tänkt på vad man äter och ätit nyttigt, det är så orättvist att en del inte går upp ett enda kilo utan håller sin vikt hela tiden, en annan tycker att det räcker att man tittar på något gott så går man upp. Dom som vräker i sig kakor och chips och godis dom får ju själva skylla sig att dom har gått upp men en annan som inte gör det och ändå tar sig, det tycker jag är orättvist men men.......

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0