Våren har kommit *ler*

Ja nu känner man att våren har kommit  och jag har bytt gardiner i köket och satt upp ny paradhanduk där också som hör till gardinen, det är liksom mitt andra vårtecken när jag byter gardiner, det första är ju när jag tar ut höst och vinterkläder från garderoben och in med vår och sommarkläderna, vilket jag gjorde igår *ler*. Dom andra gardinerna väntar jag och sätta upp tills i morgon, jag är nöjd med att jag har fått upp dom i köket först och främst. Solen skiner så idag och det kändes så härligt luften när jag var och hämtade tidningen idag, det kändes verkligen vår i luften. Ikväll ska vi göra en ny sån där låda med kassler för jag har kassler över och sen så har vi  mera ris över också så där är till att göra en till och det gör ingenting för det är så makalöst gott *ler* och sen är det ju så enkelt att ha maten klar bara till att värma när man är hungrig, så det är bara till att steka kasslern och svampen och göra såsen förstås som ska vara i lådan och sen riset är ju redan klart så det är enkelt att laga till middagen idag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0