Våren är på ingång

Jo visst känner man att våren är på ingång *ler* och jag har varit uppe och kollat vilka gardiner som jag ska sätta upp nu inför våren så det är bara till att stryka dom och sen ska dom hängas upp, jag har köpt lite nya orkideer som jag har satt i fönstret i datarummet, det piggar ju alltid upp lite och får en till att känna att snart går det åt rätt håll mot sommartid, tänk vad härligt då kan vi grilla och man kan gå i shorts och bara njuta av dom härliga sommardagarna. Annars ikväll så har vi sett på film och haft det riktigt mysigt och vi lagade till sån gratäng med ris och kassler och god sås i den och svamp och ost ovanpå så vi har mat nu i flera dagara eftersom formen vi gjorde det i är ganska stor och sen så är det ganska mäktigt också så man kan inte äta så mycket åt gången, men det är ju himla praktiskt och skönt att slippa att tänka på vad man ska ha till middag imorgon, det är bara till att värma och äta *ler*.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0