PMDD


Ja så är det då dags igen men den här förbannade mensen och jag har ett helvete med min mens den tar liksom aldrig slut för det är endast en vecka som man är människa och knappt det ens. Jag är jättedålig under tre veckor och jag kan sovan hur mycket som helst och är helt orkeslös, jag har jättestora smärtor i äggstockarna vilket jag ju kan lindra med piller men det är ändå ett helvete och det tar ju på min sambo också för jag har ett jättedåligt humör dessutom och när jag då inte kan ta p-piller eller något med östrogen eftersom jag har fått proppar i lungorna av det och har sånt blod som gör att det tjocknar fortare och att man lättare får proppar så får jag absolut inte lov att ta något med östrogen alls, vilket annars underlättar betydligt när det gäller sådana här problem. Jag mår ju jättedåligt både fysiskt och psykiskt av detta och jag vill inte visa mig bland folk när jag mår så dåligt, som nu i morgon skulle jag iväg och träna men det kan jag inte nu pga att jag mår så dåligt och sen blöder jag som bara den, det tom går igenom madrassen och då har det ju gått långt det förstår ni, så jag var hos min läkare igår och tog upp mitt helvete och han förstod att det var jättejobbigt för mig och han skickade mig vidare till gynläkare så vi får väl se hur allting blir om det finns något som kan hjälpa mig. Jag kan ju inte ens ta ett jobb när jag mår så här dåligt och det är inte heller speciellt kul precis, allting känns bara så fruktansvärt hemskt, men jag läste idag om en annan kvinna i Ystads Allehanda som har haft precis likadana problem som jag och hon har kämpat i flera år för att få sjukersättning eftersom hon inte heller kunde ta något jobb, det finns ju inget jobb där man kan vara människa några dagar och sen vara sjuk resten av månaden liksom..... Hon fick till slut igenom det efter mycket om och men men det känns skönt att man känner att det är inte bara jag som har detta helvetet utan att det finns fler som vet hur det är för det är svårt att förklara för dom som inte har en aning om hur det är, dom kan aldrig någonsin sätta sig in i vilket helvete det är att ha detta. Nu ska jag gå och ta värktabletter igen och sen blir det sängen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0