En härligt solig dag

Ja idag kan man inte klaga på vädret inte, det är soligt och härligt här och det gör en ju pigg och glad eller piggare eller gladare ska jag nog säga för det är fel vecka nu och man mår pissigt men men.... I alla fall så kollade jag läget igår i garderoberna och där var faktiskt inte så värst mycket vinterkläder som jag skulle lägga ner till min stora förtjusning, visst har jag en hel del andra sommarkläder där uppe i lådor men jag har tänkt som så i höstas att det ändå inte kommer bli någon vinter direkt så jag tog bara ner det viktigaste till vintern och sedan var allt det andra kvar i garderoben så det under lättar ju rejält när man nu ska lägga ner en del vinterkläder och ta upp lite annat smått och gott som ligger där uppe. Annars så är gubben min hos sina föräldrar, han skulle hjälpa sin far idag att fälla några träd vid ån på deras mark, så han har fullt upp idag med det. Det är så skönt att slippa tänka på vad vi ska ha till middag ikväll när man nu känner sig som man gör, vi gjorde ju gratängrätt igår med ris och god sås och kassler och svamp och ost ovanpå och den är såååå mäktig så man orkar inte så mycket åt gången och det gör ju att man har den här lådan i några dagar till middag, men vad gör väl det för den är jättegod och man tröttnar inte på den och sen slipper man ju att tänka på vad man ska ha till mat under dom dagarna *ler* praktiskt och bra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0