Så var det lördag

Ja nu är det lördag och det är ju idag som gästerna kommer, så jag har dukat bordet och gjort det jättefint med konstgjorda näckrosor mitt på bordet och dukat till kaffe för dom kommer ju klockan 15.00 i morgon och då börjar vi med kaffe och vetebröd så jag har dukat med fina servetter *ler*. Efter det ska jag duka till middagen och då blir det ju grillat och god sallad till det och pommes, till efterrätt ska vi ha jordgubbar och god vaniljglass och sist ska vi ha kaffe och en aracksbulle. Det ska bli jättekul i morgon så jag ska gå och natta mig nu för sen ska jag upp tidigt klockan halv åtta och duscha och sminka mig och göra mig i ordning inför dagen, sen ska jag lägga på en söt duk på köksbordet. Min sambo ska fixa såserna till middagen, vi tänkte ha en stark sås och en lite mildare som passar bra till grillat och för dom som inte gillar dom såserna så ska vi göra en tredje sås och det blir bernaissås, barnen kanske inte gillar grillsåserna så därför får man ha flera olika såser. Annars så ska jag fixa dom sista detaljerna senare idag innan dom kommer och som sagt det ska verkligen bli jätteroligt i morgon. Ha nu en trevlig helg allihopa!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0