Nyklippt och fin *ler*

Igår gjorde jag något som jag inte trodde att jag skulle våga göra men efter att jag hade varit hos en frisörska i Tomelilla som klippte mig helt galet så vågar jag allting, det var ett tag sedan men hon klippte luggen helt snett, det var långt i ena änden och kort i andra när man kammade ner luggen, så jag försökte själv klippa det jämnt i luggen och sen fick jag ändå inte rätt med det för hon hade ju inte klippt något alls ovanpå huvudet så där var massor av hår, man måste ju klippa jämnt överallt, men nä det gjorde hon ju inte och hon sa att hon hade varit i salongen i sex år jo pyttsan, hon klarade nog inte slutprovet när det var examen men hon har i alla fall hyrt stol i Tomelilla på en salong där, det var det värsta klippningen jag någonsin har varit med om kan jag säga, så jag fick gå till en annan frisörska för att rätta till frisyren och hon hade svårt för att rätta till det kan jag säga, men hon lyckades i alla fall och hon undrade vem i all sin dar jag hade klippt mig hos så jag berättade för henne och hon tyckte att det var helt galet. I alla fall så är det så att nu var jag långhårig igen och hade tänkt beställa tid hos frisören men sen så tänkte jag varför ska jag göra det när vi har en sån där klippare som jag klipper min sambo med , man ställer in så att den klipper jämnt och sen blir det bra. Jag provar tänkte jag, det kan ju inte bli sämre än den gången jag klippte mig i Tomelilla i alla fall, så min sambo ställde in klipparen på det högsta där är till att börja med och klippte och jag kan säga att jag var rejält långhårad så det behövdes verkligen, resultatet blev kort men fint och jag är helnöjd så jag ska fortsätta att klippa mig här hemma nu, det blir både billigare och sen blir det jämnt också *ler*. Nu ska vi ha kaffe, ska bli gott.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0