Nu får det vara sluttränat för idag *ler*

Ja nu har jag cyklat dom sista 5 kilometerna så nu har jag tränat färdigt för idag och jag ska upp tidigt i morgon och köra till Ystad för då ska jag träna på gymet där och sen ska jag köra hem till mor och far på fika och prata med dom en stund och se på dom söta valparna, det är deras hund Mimmi som har fått valpar, ja det var ju en tid sedan nu så dom börjar bli stora men dom är så busiga och jättesöta, Mimmi är ju egentigen min hund men eftersom vi har katt nu och han INTE tycker om hundar så kan vi inte ha henne här och sen trivs hon bäst hemma hos katterna och hos mor och far hemma, men jag hade ju egentligen tänkt att vi kanske kunde ha någon av valparna men se det gick ju inte, för Kurre tyckte inte alls om det. Antagligen så har dom som har kastat ut Kurre innan, för vi hittade ju Kurre uppe vid kyrkogården här i Svenstorp förra julen och då var han bara ca ett år gammal knappt det så han var ju fortfarande källing, jag fattar inte hur man kan göra så men där är något skumt för varje gång mor och far kommer hit med hundarna så blir Kurre helt sur och vrång och ja han gillar det inte, så jag och min sambo tror att Kurre har blivit utkastad pga att dom han har varit hos innan har skaffat en hund och så har inte Kurre tyckt om det och så har dom kastat ut Kurre istället, för annars så skulle han inte reagera så starkt varje gång tycker man, för mors och far har ju 5 katter och 3 hundar och dom går ju hur bra som helst ihop, dom leker och har kul, så där måste ligga något skumt bakom varför Kurre inte gillar hundar. Han har fått det jättebar hos oss i alla fall och han blir så bortskämd så, för vi tycker så mycket om vår lilla Kurre, han är vår lilla gullegris och han ligger på en kudde mellan oss i sängen *ler* och go mad och möed mad får han men han håller sig i trim med en leksam som han fick i julklapp av oss en mus som är på ett långt snöre som man fäster i dörrkarmen och den har han haft så roligt med sedan dess och det är ju skoj att julklappen uppskattades *ler*.  Undrar vad där är på teven ikväll, men där är väl inget som vanligt antar jag, men vi får väl se.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0