Lugnt och skönt

Ja nu har vi ätit, det blev pasta och köttbullar och starkt kryddade grönsaker som jag stekt, min sambo tycker inte om grönsaker men jag tycker jättemycket om det särskilt dom som man köper frysta i affären med blomkål, morötter och broccoli, man tar lite olivolja som är stark, där är någon sorts starka kärnor i oljan som vi har lagt dit och det blir hot hot *ler* sedan kryddar jag med salt och peppar och dom blir såååå goda. Annars så har jag cyklat sammanlagt 1 mil idag på 8:an på min motionscykel. På fredag kommer min kusin Joakim hit, han börjar skolan i morgon men han går bara i morgon och på fredag sen är det ju helg igen, så han kommer på fredag och då ska vi laga thaigrytan som han tycker så mycket om, ett recept som vi själv har hittat på och den är också stark, vi bara älskar stark mat jag och min sambo. Jag har blivit så van vid starkt nu att när vi skulle beställa kebab häromdagen så tyckte jag inte att kebabrullen smakade något, där var ju vitlökssås i den, men jag tyckte inte att där var någon smak alls i den, så nästa gång ska Christer säga ifrån att jag vill ha extra krydda i rullen, det är i alla fall ett tecken på att man är van vid starka kryddor hehe! Ikväll ska vi se på en film med Tom Sellec klockan nio på trean och klockan åtta så går grammisgalan på fyran, så det ska bli kul att se vilka artister som har blivit nominerade i år. Nu ska vi bara ta det lugnt och ha det lugnt och skönt resten av kvällen och mysa framför teven.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0