en härlig dag



Ja idag skiner solen och det är härligt ute, jag har dammsugat och plockat undan lite av julpyntet och snart ska jag gå och träna på min motionscykel igen. Jag har plockat undan mitt jullandskap för det har Kurre vår katt varit uppe i nu nästan hela tiden så att bomullen splittrar sig och jag har hållit på och lappa ihop det och göra det fint varje dag men det är ju ganska tröttsamt i längden *ler*, men han tycker ju att det är så fint att ligga där uppe bland tomtar och allt vad där nu är, först när han gick upp där så märktes det inte något för han var så försiktig men efterhand som han har varit där uppe ett antal gånger så syns det ju nu, men å andra sidan så har det varit fint under hela julen och nu är det ju dags att plocka undan det så det kvittar ju nu. Det kände faktiskt skönt att plocka undan det idag även om jag nu är tokig i julen och julpynt, men nu känner man att det är dags att plocka undan en del av sakerna som jullandskapet, det andra har jag lovat min sambo att det ska få vara kvar, de gamla tomtarna och lite annat smått och gott för svärmor och svärfar ska komma på kaffe en dag nu och han ville att dom skulle se hur fint julpyntat vi har haft det och granen får stå kvar den också ett tag till, för den är så fin ännu, han ville egentligen inte att jag skulle ta bort jullandskapet heller men nu när det såg så dåligt ut där så ville jag inte visa upp det så som det såg ut nu utan jag har tagit foto på det så att dom kan se hur det ser ut, jag har tom filmat det så att dom kan få se hur det såg ut när det var som finast. Jag brukar alltid filma hur jag har julpyntat år efter år för jag pyntar ju aldrig likadant och sen är det ju roligt att ha och titta på när några år har gått. Jag filmar även när vi träffas och har fester som julafton och påskafton och ja alla sådana tillfällen för som sagt det är kul att se på i framtiden. Min sambo hatar att bli fotograferad men som tur är så har jag ett foto som är jättebra på Christer och mig när vi var ute och dansade och det är min mor som har tagit det och det blev jättebra *ler*, annars så springer han bara iväg varje gång som kameran kommer fram, han verkligen hatar att bli fotograferad och filmad, jag fattar inte varför men man måste ju respektera det om han nu inte vill, nåja här kommer ett foto på oss två i alla fall *ler*.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0