Cyklat 5 km på sjuan

Nu har jag cyklat 5 km på sjuan och det känns i låren men det går lättare för varje dag som går och kanske om jag senare har tränat upp musklerna riktigt mycket att jag kan höja till 8:an vilket är det sista steget på min cykel, men som sagt jag är jättenöjd att jag har arbetat mig upp till snepp sju för det är jobbigt nog än så länge för lårmusklerna att tampas med den. Jag ska cykla 5 km till lite senare idag. Den 16:e ska jag börja styrketräna inne i Ystad hos sjukgymnasten pga min fot och för att jag har haft proppar så att man sätter fart på blodcirkulationen för jag har problem med det, jag fryser jättemycket ibland fastän här är varmt och min sambo fattar inte hur jag kan frysa, vaddå här är ju varmt säger han bara och virrar på huvudet hehe! Jag var med mor inne hos sjukgymnasten för hon och far går ju där och styrketränar och då frågade jag henne vad det berodde på och då sa hon precis som jag själv hade tänkt att det var just dålig blodcirkulation och att det var väldigt vanligt att man fick det när man har fått proppar och så och sen frågade jag om jag kunde får träna där inne så jag fick fylla i ett papper om att jag hade haft proppar och så och sen så ska jag börja träna samtidigt som far tränar den 16:e så då kan jag hålla koll på honom också hehe! Där är jättefina träningsredskap där inne där är allt som man behöver för att träna alla musklerna och gångbandet tyckte jag om, jag provade det när jag var där inne, så det ska faktiskt blir riktigt roligt att gå och träna där inne också och sen dom andra dagarna så ska jag ju cykla på min motionscykel som vanligt, så håller jag igång alla dagarna i veckan och det är ju bra. Mor har gått på akupunktur nu för ryggen men nu ska hon prova att göra övningar i vattnet istället så hon ska vara på samma avdelning som vi men hon är då i någon bassäng där, ja jag vet inte var det är men det skulle vara i samma korridor i alla fall. Man har också möjlighet till att duscha efter att man har tränat där inne och det är ju perfekt så det ska jag göra, ta med sig nya kläder och så så att man känner sig fräsch när man går därifrån.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0