Att det ska ta sån tid

Jag har släktingar på min fars sida i USA, deras anfäder utvandrade härifrån på slutet av 1800-talet och vi har hållit kontakten med dom under alla åren och nu har jag tagit över kontakten. Min far och hans mor och far var över och hälsade på dom på 60-talet och dom var här och hälsade på men den nya generationen har inte varit här i Sverige och vi har inte varit i USA men vi har pratat om att dom kanske en dag ska kunna komma hit och hälsa på och vi till dom. Jag skriver brev till en kvinna som heter Eloise och hon har en bror som heter Jerry och han har två barn som jag inte tidigare har haft kontakt med men som jag nu har fått kontakt med, dom heter Laurie och Brian. Eloise mötte min far på 60-talet och jag har ett foto som hon har skickat till mig där hon står framför min far och far har ju också mött hennes bror Jerry. Jag skriver brev till Eloise och har gjort under många år och innan var det min far som skrev till henne och nu skickar vi julklappar till varandra också och jag har fått hennes e-mail så vi har även kontakt på så sätt nu och det är jätteroligt, jag har även fått hennes brorsbarns e-mailadresser och dom är även med i Facebook där vi också skriver till varandra. Jag skickade julklapp som vanligt till Eloise och jag skickade den i tid i början av December för att den säkert skulle komma fram, men tror ni att den kom fram i tid? Nä den kom inte fram förräns igår enligt Eloise som idag tackade så mycket för julklappen, ska det verkligen behöva vara så här? Jag tycker att det är skam av posten att inte kunna leverera julklappen så att den kommer i tid, jag förstår att på den tiden som posten gick via båt att det tog lång tid men idag så går posten via flyget och då borde det inte ta så lång tid som detta har gjort, det har ju tagit en månad för den att komma fram. Jag skickade också först en kalender med bilder från Sverige till Laurie för att hon skulle få se hur det ser ut här och den skickade jag också tidigt innan jul men den har ännu inte kommit fram och jag skickade även hennes födelsedagspresent i tid så att den skulle komma fram tills idag då hon fyller år men den har hon väl inte heller fått ännu. Jag tror möjligtvis att hon kan ha fått kalendern nu när Eloise har fått sin julklapp för jag skickade dom samtidigt, så förhoppningsvis har hon väl fått kalendern nu i alla fall men meningen var att hon skulle ha fått den tidigare och hennes födelsedagspresent skulle hon ha fått i god tid innan för jag ville ju vara säker på att hon fick den tills idag när det är hennes födelsedag, hon fyller nämligen 30 år idag och hennes bror är 28 år.  Jag frågade Laurie sist på Facebook om hon hade fått sin kalender men då sa hon att nä hon hade inte fått någon men hon såg fram emot att få den, om den nu hittade sin väg över havet som hon så skämtsamt sa *ler*, jo men man skäms ju över sveriges post att det ska behöva ta sån tid, nåja dom förstår ju det för jag har förklarat för dom hur det är men men...... Jag hoppas i alla fall att dom kommer fram för bättre sent än aldrig, men dålig stil av posten är det verkligen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0