2009

Ja då var det nytt år och nu är det 2009 *ler*, vi har precis varit hemma hos mina svärföräldrar och firat in det nya året och vi hade grillat och potatisgratäng och först började vi med omelettrulle med svampstuvning och det är så himla gott och såsen som vi hade till det grillade var också jättegod ett heligt recept som min sambo har på såsen och den är supergod, mor ville ha receptet men nä se det fick hon inte hehe! Efter det så hade vi citrontårta och den är också jättegod och senare på kvällen efter tolvslaget så åt vi marängtårta med nötter ovanpå, vet inte vad den heter *ler*.  Vi skålade in det nya året och sen fikade vi och vi smällde naturligtivs raketer några stycken och jag filmade fyrverkeriet. Gud vad mätta vi var allesammans efter att vi hade ätit det grillade och grätängen och den goda såsen *ler*, efter det så bara slappade vi och såg på teve, de gamle såg på ishockey och jag och min sambo gick in i hans mors och fars sovrum och  tittade på den teven som står där och vi såg på Notting Hill för den filmen gick ikväll och den var jättebra. Efter det var det kaffe och citrontårta och ja sen vet ni ju resten, vi fick grillat med oss hem för som vanligt så hade vi tagit upp hur mycket kött som helst och nu kom ju inte Silva och Patrik heller så det blev ju rätt mycket mat som vi hade gjort, men då har vi ju mat till i morgon och det är ju inte fel *ler*.  I morgon ska jag träna igen och cykla bort den goda maten och tårtbitarna. Det har varit en härlig kväll och en underbar och lugn och fin nyårsafton.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0