Så var det måndag

Ja idag är det måndag och jag har fikat och nu sitter jag här och kollar läget på internet och ja allmänt bara tar det lugnt för man mår ju inte så bra idag, men imorgon ska jag iväg och träna för första gången i Ystad så då hämtar mor och far mig klockan halv 10 så jag får slänga i mig lite youghurt och flingor innan så att jag inte är helt tom i magen innan jag ska träna och sen tänkte vi köpa bullar och fika här hemma hos oss efteråt. Det blir ganska lugnt i morgon, sjukgymnasten som är där ska visa mig hur maskinerna fungerar och sen tar man allting i sin egen takt och far är ju också där och tränar i samma lokal om det är något som jag undrar över eller så, han har ju gått där länge nu så han kan alla maskinerna utan och innantill, men först ska hon titta på mina fötter och så för det är ju därför som jag går där eftersom jag har haft proppar först i lungorna när jag var 27 då jag höll på att stryka med pga p-pillerna, men sen fick jag propp i foten pga att någon trampat mig med sin höglack mitt på min fot när jag var ute och dansade, jag visste ju inte att man kunde få propp av en skada som man får på det viset, men det kan man om man nu har det blodet som jag har och min far har ju samma för vi har testat och det är jättevanligt att man har sånt blod som gör att man lättare får proppar men, där är inte många som vet om att dom har sånt blod som gör att dom har lättare för att få proppar, men själva orsaken till att jag fick proppar var just att jag tog p-piller och då fick jag proppar i lungorna och höll på att stryka med, men det är ett tag sedan nu och jag är tacksam för att jag lever och jag ska inte få proppar såvida jag inte går på p-piller, vilket jag inte gör, men man ska ändå hålla sig aktiv det är ju alltid bra och man ska inte sitta stilla hela tiden om man är ute och reser på buss eller i flyg, då ska man upp och gå lite och ha stödstrumpa på benet men sen tar man ju trombyl för säkerhets skull varje dag just för att man ska vara säker på att man inte får propp, det är mest för min egen skull, det tunnar ju ut blodet lite så att risken är lika med noll då alltså även om jag inte skulle få det ändå nu när man inte tar p-piller men som sagt efter en sådan händelse så blir man rädd och då vill man ju vara på den säkra sidan, som om man nu hade skadat sig och man nu går på trombyl så behöver man inte vara rädd för att där ska bildas propp eftersom trombyl tunnar ut blodet så att det kan strömma igenom fritt även om där har blivit en skada i foten eller var det nu än är och det är ju en trygghet. I alla fall så är det därför som jag ska träna på gymet för att hålla mig igång och det är bra för hela blodcirkulationen för jag har dålig blodcirkulation, något som sjukgymnasten sa innan att man gärna fick när man har haft blodpropp och då fryser jag som bara den. Min sambo kan elda i kaminen som bara den och ändå så fryser jag och då är det ju dålig blodcirkulation som man har helt klart, men jag cyklar ju varje dag annars också för att hålla mig igång så det blir en gång i veckan som jag ska träna i Ystad och sen tränar jag resten hemma på min motionscykel.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0