Jösses vad kallt det är



Ja jösses vad kallt det är, jag kollade precis hur kallt det var och det är -5.6 grader ute innan idag mitt på dagen var det -7 grader så kallt som bara den är det och inatt var det -15 grader. Vi brukar alltid titta på Danmarks väderprognoser DMI på nätet för dom brukar alltid ha mer överensstämmande prognoser men idag så hade dom  definitivt inte rätt angående temperaturen här idag, för enligt dom så skulle det vara 2 grader idag och istället så var det -7 snacka om skillnad i grader alltså! Men det är klart att dom kan ju också göra fel men ändå, jag liter inte helt och hållet på väderleksrapporterna man får själv se och titta lite hur vädret ska bli istället. Ibland har dom sagt att det ska inte snöa och sen så har det snöat som bara den och tvärtom så man kan ju undra ibland om dom slår tärning om hur vädret ska bli *ler*. Vi eldar som bara den i kaminen för jag kan säga att det är ganska kallt om man inte håller kaminen igång, så det gäller att lägga in ved med jämna mellanrum.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0