vilken frossa jag hade inatt



Ja jag som trodde att jag skulle klara mig från att bli dålig men nä icke sa Nicke, jag kände igår kväll att där var något som inte stämde, jag började känna mig lite halvkass och fick ont i halsen först bara ena sidan och sen andra så jag tog en alvedon och en halstablett. När det var dags att lägga sig så började jag frysa och skaka som bara den och jag tog fram min värmedyna och ställde den på högsta värmen och den längsta tiden, det är en sån som stänger av sig själv efter en viss tid om i fall att man skulle somna ifrån den och det är ju bra. I alla fall så lade jag dynan på mig och det värmde gott men jag frös som bara den ändå, jag bara skakade och huttrade, skakade tänder ett bra tag fastän jag låg med dynan, hela natten var skit, jag vaknade med jämna mellanrum och fick gå på toa och då kände jag att jag var helt öm i varenda muskel, särskilt då i knäskålarna och i knävecken, så man kände sig som en sombie varje gång man skulle gå upp ur sängen och gå på toa. När jag vaknade på morgonen i morse så kändes det lite bättre men inte mycket kan jag säga, så ikväll när jag skulle se på Mammas pojkar så tog jag täcket och kudden och lade mig i soffan, men jag tittade lite då och då för jag kände att febern var på väg igen, denna gången frös jag inte utan man kände i pannan att man var varm och att man kände sig yr och ja kass helt enkelt. Nu känner jag mig mitt emellan, men rätt som det är så börjar man väl frysa igen man vet ju aldrig för det skiftar väldigt hela tiden, förhoppningsvis så ska det väl inte vara så hemskt som inatt i alla fall denna natten, jag måste ju ha somnat, men det kändes som att jag var vaken hela tiden, för när jag skulle upp och gå på toa så kände man sig så mörbultad och trött precis som att man inte sovit en blund, så det har väl tagit hårt på en den där frossan. Man kan alltid hoppas på att det värsta har lagt sig nu och att jag bara blir bättre nu, men vi får väl se. Nu ska jag gå och lägga mig och kanske ta något att dricka innan jag lägger mig och försöka få något i magen, blir nog lite yoghurt tror jag. TJingeling och krya på dig Karina, inte bra att du också känner dig dålig usch och fy.

Kommentarer
Postat av: Kickan

Usch ja ! Fy bubblan för att vara förkyld ! Jag har ingen feber lr frossa men jag är supertrött , ont i halsen , hostig och huvudvärk samt ögoninflammation. Men jag ska gå till jobbet ikväll om du läste mitt inlägg ? och jag hoppas att jag smittar ner hela jävla stället pga att jag inte får ledigt. Jag hade ju lagt in om ledigt nu både fredag och lördag men ingen har skrivet upp sig. Och hade jag ringt och sjukanmält mig så vet jag ju vad alla hade sagt !? Visst jag kan skita i vad dom säger men du vet att jag är plikttrogen och så. Ja man är uppfostrad så helt enkelt. Men jag är så sur över att inte fått ledigt. Nu ska jag ju på fest imorgon kl 11.45 då mor bjuder ut oss. Så inte mycket sömn för mig imorgon och sen ska man på och jobba imorgon natt igen. Usch fattar inte hur dte ska gå bara !? Är så förbannad helt enkelt.

Ha nu en trevlig helg !

2009-12-04 @ 20:01:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0