julafton den 25:e för oss



Ja alltså egentligen är ju julafton den 25:e och USA firar också den då och eftersom vi ska fira den 24:e med min svärmor och svärfar och öppna paket med dom men då bara dom som vi ger till dom och dom som vi får av mina svärföräldrar då och äta mat förstås och det blir min mor och far bara som är där då, för min svärmor orkar inte ha så många personer längre så på julafton blir det att vi firar var för sig inledningen till julafton dvs, vi kommer ju att fira den riktiga julaftonen den 25:e med mina kusiner och min moster och hennes sambo och det känns mera rätt att göra det också, det blir mycket roligare också, så det blir bara att vi öppnar vars ett paket till mor och far på julafton bara för att vi ska ha något att öppna vars då när vi är hos mina svärföräldrar och vi öppnar det som vi får av dom och sen har vi alla dom andra julklapparna till dagen efter eller så kallat den riktiga julaftonen den 25:e och då ska vi naturligtvis äta julmat och så för hela slanten och sen går det ju distney även på juldagen på danmarks kanal och den ska vi ju se på förstås, så jag längtar nästan mer till juldagen än till julafton får jag nog erkänna, det är ju så roligt att se minerna på mina kusiner och min moster och hennes sambo när dom får sina klappar och se vad dom tycker om dom och det andra som min mor och far ska få av mig och min sambo, det är den största glädjen för mig att se hur glada dom blir för klapparna, för jag har tänkt igenom särskilt vad var och en ska få i julklapp, det ska vara rätt sak till varje person som passar just dom så det ska bli kul att se vad dom tycker om sina klappar i år. Det är klart jätteroligt att själv få klappar också självklart, så spännande att se vad mina kusiner har hittat på i år *ler*. Jag läste också på en sida som handlar om traditioner att egentligen så ska det vara den 25:e som ska vara julafton enligt det riktigt gamla så den traditionen som vi kommer att göra med mina kusiner blir den rätta och sen något annat som är positivit är att min moster inte jobbar juldagen, annars så jobbar hon inom hemtjänsten och det kan ju ibland vara svårt att få julafton fri men juldagen är nog lättare tror jag och ska vi då fira den riktiga julaftonen då så kommer det nog att ordna sig i fortsättningen också *ler*. http://www.familjehogtider.se/jul.html Här är länken för dom som är intresserade av att läsa om det. Kram på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0