Jösses vad mycket snö som kommit

Ja idag gick min sambo över till mina svärföräldrar och det brukar ta i vanliga fall 5 minuter att gå över till dom men i all snön som var 85-90 cm överallt jämnt över hela åkern så tog det 45 minuter så han var ju helt slut efter att äntligen ha kommit dit och sen efter det så skottade han och min svärfar precis runt hundarnas boxar och på andra ställen också men även om dom skottade och använde traktorn så kunde dom inte få hela gården fri från snö för så mycket snö var där och min sambo var så slut när han kom hem som han hade skottat snö och sen gick han hem hela vägen igen över åkern bland all snö och nu i morgon så ska det visst komma mera snö och det ska börja blåsa så jag undrar om vi ska kunna gå över till mina svärföräldrar på julafton, för man går inte ut bland dessa mängder snö om man inte rent måste utan då får vi göra det bästa vi kan här hemma av det hela istället och äta julmat en annan dag istället när vädret har lugnat sig för vem vet hur det ser ut när det har satt igång och blåsa, nej vi firar julafton här hemma, men som sagt det beror helt och hållet hur allt ser ut, men min sambo var inte så sugen på att vi skulle plöja igenom all den snön på julafton, men som sagt vi får se hur det blir.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0