Blir nog en annorlunda jul i år



Ja eftersom det snöar för fullt här ute och man inte kommer någonstans just nu för vägen är helt igensnöad och det ska komma ännu mera snö så undrar man hur vi ska kunna fira jul som vi hade tänkt oss och vi har redan ställt in oss på att det inte kommer att gå att för det första gratulera min kusin den 23:e eller kunna fira jul med min mor och far för dom kommer inte heller ut och dom skulle ju ha kommit hit och firat julafton med oss hos min svärmor och svärfar, kanske att jag och min sambo kan gå över till min svärmor och svärfar och fira julafton så så kommer det nog att bli i år, men juldagen som vi hade tänkt fira med min moster och mina kusiner kommer vi nog inte heller till att kunna fira men så är det, man får i alla fall vara glad att vi har mat och värme här hemma och att vi inte behöver ligga ute som uteliggarna för dom har verkligen något att oroa sig för så mitt i min besvikelse av att inte kunna fira julen som man har tänkt så får man vara realistisk och tänka som så att man har tak över huvudet och att man har mat och någonstans att sova vilket inte är självklart för alla människor så mina tankar går till uteliggarna i dessa tider.  EMD har gjort en ny julskiva där en stor del av pengarna går till just uteliggarna och jag har köpt den skivan och den är mysig att lyssna på, fina och mysiga jullåtar med EMD så det är ett sätt att kunna hjälpa uteliggarna gör ni så också vet ja! Just nu snöar det som bara den här ute och det har fastnat många bilar ute på vägen och våran grusväg den är helt igensnöad så nog blir det en vit jul alltid, i alla fall God Jul på er!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0