Smarrigt med lax och grönsallad igår och god sås till det

Ja igår satt mor och far och jag ute och åt varmrökt lax som vi hade köpt i Kåseberga, mor och jag var där och köpte den och jag tog lite fina foton från Kåseberga, där är ju så härligt, synd bara att man inte är där oftare än vad man är. Men i alla fall så hade jag gjort en STOR grönsallad, för som ni vet så äter jag bara grönsallad och kött och ingen potatis, pasta eller ris alls under tiden som jag nu ska gå ner, jag äter inte vitt bröd men solrosbröd med ägg på morgonen, från det ena till det andra *ler*, vi satt i alla fall ute igår och åt denna härligt goda varmrökta lax och till det hade vi köpt en sås med dill som man har till och den hade vi till salladen istället för dressing, men jag tog bara lite av den så att det smakade lite och det är ju inte så farligt om man nu som jag inte äter någon pasta alls eller ris eller potatis och sen tyckte jag att lite fest får man ju ha. Det börjar närma sig lördagen då far och jag ska sälja i K-stad, men vi ger oss inte iväg om det blir regn, men som planerat så ska vi åka klockan halv 5 på morgonen för marknaden börjar tidigt, så det ska bli kul, sen åker jag ju hem på eftermiddagen till Skurup. I morgon så ska vi till min moster Silva och Patrik och min kusin Carro är ju hemma nu så vi ska äta räkor och prata innan hon åker upp igen, men vi stannar ju inte så länge eftersom far och jag ska upp tidigt nästa dag. I morgon bitti så ska far och jag till förrådet och hämta lådorna med saker som vi ska ha med oss till marknaden, sen får den stå färdigpackad tills på lördag morgon och mor ska göra mackor som vi sa ha med oss och lite frukt och så, för det kan man behöva när man står där och säljer. Det är rätt roligt nu när man håller på och går ner, för varje gång som jag är här hemma hos mor och far så tar jag foton och för två veckor sedan när jag var hemma här, så tog vi foton och sedan jämförde jag dom nya fotona som vi har tagit nu med dom andra och ja jag har gått ner ganska mycket *ler* och det är ju roligt när man själv ser det på fotona och sen märker man ju det såklart på kläderna också. Annars idag ska vi bara ta det lugnt för igår var vi uppe i förrådet med en massa lådor med saker som vi hade här hemma på loftet som vi ska sälja och jag kan säga att där är ett antal trappsteg upp till förrådet och så då gå med alla dessa lådor upp dit, det är motion minsann *ler*. Sent ikväll kommer min sambo hem från skyttetävlingen så då får jag höra hur det har gått, min svärmor Erlis hade pratat med honom första kvällen när han kom upp, men det var så dålig mottagning att han bara hann säga att allting var bra och sen bröts det, så jag förstår ju att han inte har kunnat ringa och sen är det inte så kul när man inte kan prata så länge eftersom det är mobil och då är det bättre att han väntar att ringa tills han kommer hem ikväll så att man kan prata riktigt och hur länge man vill, huvudsaken var ju att man fick reda på av svärmor att han var uppkommen och att allting var bra med honom och så *ler*. Det här inlägget blev ovanligt långt, men å andra sidan hade jag rätt mycket att skriva om nu, annars brukar det bli ganska korta inlägg, nåja tjingeling pling på er!

Kommentarer
Postat av: Kickan

Mmmm låter gott med räkor !! Det tänkte jag ha till fredagsmyset imorgonkväll då övriga familjen äter godis & popcorn.

Ett glas vitt till kan man gott unna sig.

Ha en trevlig helg nu !

2009-08-27 @ 18:53:51
URL: http://allwithinmyhands.blogg.se/
Postat av: Johanna

Popcorn får du lov att äta, det gör jag när min sambo äter något gott och vi ser på film och viktväktarna rekommenderade det när mor gick där för många år sedan, jag var ju aldrig med där utan jag bara åt efter deras recept så därför har man ju det i sig och vet hur man ska äta och så. Jag bara älskar popcorn, det är mycket godare än godis och chips och mycket nyttigare också.

2009-08-28 @ 08:25:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0