Jösses vad solbränd i ansiktet jag blev

Ja igår när far och jag var och sålde saker på loppisen i Rydsgård så blev jag så jättesolbränd i ansiktet, jag märkte inget förräns jag kom hem och då såg min sambo hur röd jag var i huvudet, han sa till mig att jag skulle gå och se mig i spegeln och titta hur solbränd jag hade blivit och JA, det kan man ju lugnt säga att jag var, jag var helt röd som ett stoppljus i ansiktet och sen smorde jag in ansiktet med lite hudkräm och likadant senare på kvällen, men jösses vad det värmde senare på kvällen eller rättare sagt det brände i ansiktet och min sambo kände på kinderna på mig och han sa jösses du är ju skitvarm om kinderna! Idag har det lagt sig och jämnat ut sig mera, men man ser ju betydligt piggare ut nu när man har fått lite färg på kinderna och på armarna också för den delen, men det tog hårdast i ansiktet och jag kan säga att jag fortfarande känner hur det värmer om kinderna, men långt ifrån lika mycket som det gjorde igårkväll. Annars så ska ju min sambo på övningar med hemvärnet från tisdag till torsdag och jag ska följa med honom ut till Ystad och där hämtar far mig och sen stannar jag ju hemma tills lördagkväll då vi har varit och sålt i Kristianstad på Saker och ting, det är en lite finare marknad och inte loppis som detta vi var på sist, så det ska bli kul. Senare idag så kommer en kompis till oss hit, han ska få sin dator fixad av min sambo och så beställer vi nog en pizza, det får man unna sig tycker jag, nu när jag bara har ätit sallad och kött till middag varje dag och sen så är dom pizzorna här nyttigare än på andra ställen, för dom är nämligen bakade på fullkornsdeg, så dom mättar jättemycket och man blir snabbt mätt, så man får ju spara det som man inte orkar och ha tills senare och det är ju aldrig fel, om man nu skulle bli hungrig senare på kvällen. Nej nu får jag gå och plocka ut tvätten ur tvättmaskinen, jag håller på och tvättar för fullt nu för det behövdes nu. Ha det gött!

Kommentarer
Postat av: Kickan

Ja då är du som en kräfta i ansiktet då ? Låter gott med pizza av fullkorn !

2009-08-24 @ 22:32:46
URL: http://allwithinmyhands.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0