Snart åka och hjälpa mor

Ja nu sitter jag här och väntar på att mor ska komma och hämta mig, jag ska ju hjälpa henne att städa idag eftersom hon har så ont i ryggen så klarar hon inte av det själv, så jag ska hjälpa henne med det och min sambo skulle hjälpa sin far senare idag hemma hos dom med lite saker, tror visst att dom skulle fixa till rundningen eller en liten rabatt som är rund i mitten av gräsmattan och göra den förkantig istället och sedan senare lägga stenar runt den och fixa till den lite mer så att den blir snyggare och igår så fällde dom ju träd på sluttningen ner till bäcken så min sambo var ganska mör när dagen var slut och inte undra på det, det är ju ganska jobbigt att fälla träd och särskilt där nere vid bäcken och eftersom min svärfar har så ont i ryggen han också så får ju min sambo ta i mer så att han var trött är inte så konstigt för det är inga lätta träd precis och dom började tidigt på dagen och slutade sent så att det var en lång dag, men det var ju härligt väder och jag kunde höra hur dom höll på bara en liten bit härifrån för dom fick ju köra med lastaren och sedan skulle dom ju såga itu allting i bitar också så att man kan elda med det så där var mycket att göra. Själv så gjorde jag dom sista sakerna inför påsken här hemma, jag dammsugade ännu en gång i hela huset och tog ner lite annat påskpynt som jag skulle ha och ja fixade till allting, satte påskbilderna på kylskåpet och sånt, så nu är här hur fint som helst. Nu ska jag hem och fixa hemma hos mor och far så att dom också får fint idag och när sedan Joakim kommer på Måndag så kan det hända att jag åker hem till mor och far och stannar från måndag till tisdag och gör det som jag eventuellt inte har hunnit med idag, vi får väl se hur det blir och hur mycket man hinner med, för jag vet ju att Joakim och min sambo sitter och spelar spel och dom klarar sig ju själv, men ikväll kommer jag hem så att vi kan äta kvällsmat och det är ju helg också, men vi får väl se jag vet ju att min sambo har mycket att hitta på hemma hos sina föräldrar idag också så det är ingen brådska som sagt det blir senare ikväll eller någon gång i eftermiddag i alla fall som jag kommer hem.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0