Så har man varit i Ystad

Ja nu här jag hemma igen och det är skönt.... det var jätteroligt att vara i Ystad och gå och titta i affärer men man blir ganska fort trött på det också. Det var mest jag och carro min kusin som gick runt i alla affärerna och Carro hittade en snygg klänning på Lindex och jag köpte några fina kort som jag ska sätta på kylskåpet i Påsk för det var påskmotiv på dom och mor köpte böcker i bokhandeln. Vi började med att fika och sen tog vi affär efter affär och mor vilade lite eftersom hon har så ont i ryggen så hon satte sig på en bänk och jag och Carro vandrade runt i alla affärerna och Carro fick tag i skor också som hon skulle ha, ett par joggingskor som var jättesnygga och dessutom på extrapris just nu så det var ju inte illa, annars så köpte jag bara trosor för det behövde inhandlas nu och det gjorde jag när vi var på Åhlens, sen köpte jag lite roliga tidningar till mig när mor tankade på macken men annars så har jag inte köpt något, man har ju allt man behöver redan, det är bara roligt att komma ut en liten tur och titta i affärer och så, men sen är det minst lika skönt när man kommer hem att bara ta det lugnt och pusta ut, för det tar på krafterna när man har gått i alla affärerna, i alla fall så gör det det nu när man har börjat komma upp i åren lite *ler*, förr tror jag inte att man någonsin tröttnade på att gå i affärer hehe! På lördag kommer mor och far hit och då ska mor och jag sätta upp dom andra gardinerna och då kommer karlarna att sitta vid datorerna och prata en massa och sen hade vi tänkt äta något gott på kvällen, jag tror mor pratade om att hon skulle göra potatissallad och sen får vi se vad vi hittar på att ha till det. Jag tänkte att vi skulle se någon bra film också på kvällen när dom är här för det brukar vi göra, det är ju alltid trevligt. Nåja, nu ska jag bara vila och pusta ut efter dagens shoppingtur.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0