så var det söndag

Ja idag är det söndag och just nu sitter jag och äter frukost, min sambo har åkt iväg för att hjälpa till och plocka äpplen hemma hos några bekanta till hans föräldrar, dom ville inte ha äpplena utan sa att vi fick plocka hur mycket vi ville ha, så det gör han just nu. Jag har nästan precis kommit upp och sitter och äter frukost, lite blandad kompott där är några bitar från min pizza sedan igår och sen blir det några rostade mackor. Annars så är det soligt ute idag och det är härligt. Min mor fyller förresten år idag men vi firade henne i fredags när dom var här och åt kinamat, men jag har ringt till henne idag och gratulerat. Jag ska hem till mor på torsdag, bara umgås och så, för min sambo har ju sina föräldrar så nära sig bara 800 m härifrån men jag har ju längre hem till mina, men därför är det kul att åka hem någon gång och vara där en hel dag och sen kör mor hem mig igen på kvällen, ja min bil är på reparation så därför kan jag inte själv ta mig dit. Min sambo jobbar ändå hela torsdagen så jag kan ju lika bra vara hemma hos mor då och prata och så fikar vi. Vi ska gå igenom Jotexkatalogen och se vad vi ska beställa till jul gardiner och lite annat smått och gott och sen var där en jättesnygg röd blus som jag ska beställa som kan vara snygg att ha på julafton, från Cellbes, som har faktiskt rätt fina kläder i alla fall så föll jag pladask för den här underbart snygga och sköna blusen. Det kommer alltså bli en mor och dotterdag, ja far är ju också där hemma *ler* men ja vi kommer till att prata och fika och bara vara så det ska bli kul.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0