höstkläder fram sommarkläder ner

Ja som jag har sagt innan så kan jag inte vara stilla fastän jag är förkyld, så jag har sorterat i garderoberna och tagit ut alla sommarkläder och lagt ner i plastlådor och sedan har jag plockat fram mina höstkläder som har legat i lådor där uppe på loftet, så nu har jag hela höst och vintergarderoben där. Man behöver ju verkligen dom där tjocka tröjorna nu när det är så blåsigt och kallt ute. Sen är nog inte alla som jag, men jag kan inte slänga några kläder så jag har sparat mycket sen många år tillbaka och som jag har kvar och därför så blir det ju mycket kläder som man har och rätt som det är så har man gått ner några kilon och då kan man plocka fram något gammalt som man inte kunde ha innan och tvärtom, sen ska man ju också då räkna med att man köper något nytt då och då så det har blivit en hel del kläder genom åren som man har varit rädd om och som är lika fina än idag, så därför har man en hel del där uppe i lådor. Annars så har jag tvättat och diskat idag och  jag vilade en stund mitt på dagen idag för att jag inte skulle bli dåligare än vad jag är, men som sagt jag har svårt för att vara stilla, jag menar man vet ju vad som ska göras och då kliar det bara i fingrarna att man ska göra det man ska. Det känns i alla fall skönt att jag har gjort det, sen i helgen ska jag dammsuga och stryka gardinerna och få upp dom. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0