Blåsig och kall höstdag

Usch så tråkigt och kallt det är idag, det bara blåser och blåser och man får ta på sig tjocka tröjor för att inte frysa, nåja nu är jag ju frusen av mig så det kan kanske bero på det för min sambo är tvärtom han är jättevarm av sig själv men det är som sagt inte jag, jag tar på mig tjocka tröjor och lindar in mig i varma filtar när vi sitter och tittar på teve i soffan om kvällarna. Jag har varit uppe på loftet och letat fram lite gardiner kappor som jag tänkte stryka och sätta upp i morgon, det är både till köket och i teverummet, sen har jag nya till sovrummet också, så jag får se om jag tar det också i morgon annars så får det vara tills på onsdag. Det är kul att byta gardiner nu när det är höst och man behöver piggas upp med lite nya saker omkring sig. Svärmor ringde innan hon hade gjort soppa till oss och det tackar man ju inte nej till, vad kan vara mer passande en sådan här blåsig höstdag än just soppa mm.... det värmer så gott. Nej nu ska jag gå och slänga in lite tvätt i tvättmaskinen och sen får man se vad där är på teve ikväll, där är väl alltid något som man kan titta på, om inte annat så får man plocka fram någon bra film.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0