var hemma hos mor idag

Idag var jag hemma hos mor, jag hjälpte henne att städa och sen så åkte jag iväg till Tomelilla och klippte mig, det var jätteskönt att bli klippt och det blev jättefint, så jag har beställt tid för slingor lite senare närmare jul till och det har mor också gjort, så att man är fin till julen. Annars så har det varit en lugn dag, vi var och handlade mat på Lidl och på Willys. Mimmi var väldigt orolig idag så vi trodde först att hon skulle få valparna innan idag men ännu har hon inte fått dom, men när jag pratade med mor  i telefon för inte så länge sedan så sa hon att hon trodde att hon nog skulle få dom inatt, så vi får väl se om det blir inatt som hon föder dom. Jag skickade iväg mina papper till jobbet som jag söker, mitt personliga brev fick jag renskriva och sen lade jag till betygen så nu får vi se vad som sker. Annars har vi precis ätit pyttipanna som jag köpte innan idag, tänkte att vi skulle ha något enkelt idag. Jag har fått mina andra julklappar som jag köpt på Tradera och dom var jättefina, nu väntar jag på lite andra saker som jag har köpt på Tradera, vilket också är julklappar. Jag hittade jättefina tabletter idag på Willys med jättesöta tomtar på *ler*. Nästa tisdag ska jag också hem till mor och hjälpa henne och städa och lite sånt, då har jag tänkt köpa lite fina ljus som vi kan använda när min kusin kommer vecka 44 då det ju är Halloween, vill ju laga till lite god mat då och se på någon bra läskig film och duka fint med lite fina löv som finns på träden ute, det finns ju så fina färgglada löv ute och sen med dom fina Halloweenljusen och lite småpumpor kommer det till att bli jättemysigt, jag har även fina servetter med en pumpa på, så det kommer bli mysigt. Nu är jag nyklippt och fin och jag känner mig som en helt ny snäcka *ler*. Annars idag har jag sett på halv åtta hos mig där dom lagar mat och bjuder hem helt okända personer som sedan ska betygsätta maten, dagen program var jättetrevligt och hon som hade programmet idag lagade Pannacotta, det var den italienska efterrätten som min sambo lagade till nu när min kusin var här och det är underbart gott! Jag hade turen att hitta receptet inne på nätet så vi ska prova att göra det receptet nästa gång. Det receptet som min sambo gjorde där hade han fabrikatspannacotta och det är ju gott men det är ändå inte detsamma som när man gör det  enligt grundreceptet. Jag funderar på att vi nog faktiskt får ta och handla in lite mera coca cola tills nästa gång min kusin kommer för han bara älskar cola och hivar i sig massor av coca hehe, men tur är att det finns billig cola på Lidl, så vi brukar alltid palla upp med coca tills han ska komma. Annars idag så har mor och jag beställt gardinerna på Jotex och mina två röda toppar som jag ska ha på mig när det är jul och lite annat smått och gott som jag har visat att jag skulle köpa till jul innan.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0