Nu har vi ätit varma mackor

Ja nu har vi ätit varma mackor och sett på det här nya matprogrammet där dom ska bjuda hem nya personer som dom aldrig har träffat förr och laga mat till dom, halv 8 hos mig heter programmet och jag såg förra programmet och då var det den smala killen som skulle laga mat och han gjorde jättefina rätter men dom tre andra personerna som var bjudna dit klagade på i stort sett allt ifrån städning till maten och på hans dukning,särskilt då en polsk dam som var väldigt pedantisk hon klagade på allt! Jag tänkte då att ja det ska ju bli kul att se när du ska bjuda på middag hur rent och fint du har det där hemma osv.... och ja idag var det avsnittet och både jag och min sambo såg att hon minsann inte hade det så perfekt hemma varkens i köket eller någon annanstans, det var med andra ord riktigt rörigt överallt och maten hade hon inte lyckats med heller. Ja soppan sa dom var god och så men efterrrätten skulle vara sorbé,men konsistensen var visst inte som sorbé sa dom utan det var mer som glass. Killen som hade fått en känga förra gången för sin mat han passade på att ge tillbaka och det förstår jag hehe! Nu passar vi på att ta en fika och vi tittar lite på Martin Timells program där dom ska göra om ett hus som ligger på Lidingö, och dom får verkligen mycket att hitta på där för där är allt ifrån mögel till två kök ett där uppe och ett där nere och vad dom personerna som har bott där innan har gjort med två kök det förstår jag inte, men men.... det ska dom i och för sig riva ut det köket där uppe. Sedan är tanken att när dom är klara med hela renoveringen så ska dom sälja huset till en barnfamilj så det ska bli kul att se hur huset blir i slutändan. Det programmet som jag sitter och väntar på nu är sista avsnittet av främmande fågel, det ska bli spännande att se hur det går och hur upplösningen ska bli.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0