stackars liten

Ja jag pratade med mor innan idag och då sa hon att den allra minsta av valparna alltså tiken inte ville äta och som tur är så bor hon som vi köpte Mimmi av inte så långt bort bara ett stenkast ifrån mor så hon skulle komma och hjälpa henne med den lilla valpen och få henne att äta. Dom stora valparna de två hanvalparna dom äter som bara den, men det är just den lilla tiken som inte vill äta, så jag hoppas verkligen att dom får rätt med det och att hon börjar att äta, ja dom får väl mata henne med välling eller sånt som man blandar för att föda upp dom som inte diar, ja hon är i alla fall van vid att ta hand om små valpar för hon har ju själv kennel. Förresten hon var hemma hos mor och far när Mimmi fick värkar  och det inte ville sätta igång, så hon följde med mor in på djursjukhuset och var där hela natten och fram på dagen, då dom till slut då alltså fick ta kejsarsnitt för att där var en valp kvar som inte var vid liv, men som dom ändå var tvungna att få ut med operation för annars så hade ju inte Mimmi klarat sig. Mimmi hade varit så duktig där inne, hon visste om att dom skulle hjälpa henne och veterinärerna tyckte att hon var ovanligt lugn och snäll och framförallt väldigt tålig och hon är så snäll och dom tyckte att hon var en väldigt vänlig hund och det är hon, men att hon skulle vara så tålig och snäll vid ett sånt här läge det trodde man ju inte, men som sagt dom är inte dumma, dom förstår ju att hon var där och fick hjälp med att föda valparna. Jag ska ringa till mor senare idag och höra hur det har gått med den lilla tikvalpen. Annars så kommer snart min sambo hem och jag har laddat kaffekokaren så att vi ska fika när han kommer och tända lite ljus och ha det mysigt när vi fikar. Brasan har jag satt igång så att här är varmt och gott inne när han kommer, jag var ute och hämtade in lite mera ved innan, för det var lite ont om det här inne såg jag, men nu är här snart varmt och gott igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0