regnigt och kallt ute

Usch ja vad regnigt och kallt det är ute idag, jag har fått sätta igång kaminen och för en stund sedan var min sambo hemma på fika innan, vi satt och drack kaffe och hade det mysigt men nu har han kört igen och nu kommer han inte hem förräns klockan sex då han slutar jobbet. Ikväll blir det tacos igen till middag, vi hade bröd över så min sambo ska köpa köttfärs så att vi kan ha det ikväll också. Annars så har det varit lugnt idag, jag var nästan precis ute och hämtade in mera ved så att jag kan hålla värmen uppe här inne, det är inte merrän 3 grader ute så det är kallt som bara den och uppåt landet idag skulle det visst komma snö brrrr...., ja snart kommer det väl ner hit också och då gäller det att ha mycket ved hemma. Vi känner en som kör ut ved så han ska komma inte nästa vecka men nästa igen med flera kubik ved till oss, så då gäller det att det är torrväder och man får köra in massor med ved i stallet med rullebören och sen får jag lägga det fint längs med väggen och stapla det, men sen är det skönt att veta att man har ved när vintern kommer så att det bara är till att gå ut och hämta och sen elda i brasan. Ikväll vet jag inte vad som är på teven men man får väl kolla läget och se vad som går ikväll.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0