Nu har jag kommit på det

Ja nu har jag varit uppe och rotat i min frysbox och jag hittade köttbullar! Ja jag vet att det inte var så länge sedan som vi hade det men det är enkelt och sen tänkte jag ha kokt potatis och brunsås till , det beror ju lite på hur man varierar det också om man har ris eller pasta eller potatis till, då gör det inget att man har köttbullar igen. Det får bli lite enkelt mitt i veckan men sen på helgen så gör man lite finare mat som steker en bit kött och gör kanske en potatisgratäng och god sås till och ett glas vin
till det är ju inte helt fel. Man vill ju lägga tiden på annat än att stå vid spisen så därför blir det enkelt mitt i veckan för tiden går så fort på kvällen när min sambo har kommit hem. Ikväll är det det där programmet som handlar om hur dålig barnens mat är i skolan Matakuten heter det, så det ska jag se på ikväll tänkte jag. Jag läste på Aftonbladet att barnen äter sämre än våra katter och då är det dåligt! Å andra sidan beror det på hur man jämför det för våran katt blir så himla bortskämd men jag antar att dom flesta katterna inte har det som våran lilla gullegris hehe! Vår katt får lagad mat, han äter resterna av vår mat och sen får han makrill och tonfisk och lite annat smått och gott men han får inte äta kattmat, den är för dålig anser vi. Annars så håller jag på och tvättar just nu och jag sitter och kollar på Tradera på saker som jag har bjudit på som julklapp till mina familjemedlemmar, så jag håller tummarna för att jag ska få dom. Jag har redan fått andra saker som jag har beställt där och det var jättefint. Ja nu drar det sig sakta men säkert mot jul till och man längtar efter att få pynta och göra det mysigt här hemma. Jag har redan börjat planera hur jag ska ha det i år och vilka gardiner jag ska ha på olika ställen och det ska inte vara likadant varenda år utan det ska skifta från år till år, för jag brukar nämligen filma varje år hur jag har pyntat och så. Jag och mor ska ta en dag till Bo Ohlssons och titta på julsakerna för det hör ju liksom till, men nästa vecka har dom nog fått upp julsakerna för sist vi var där så höll dom så smått på att packa upp julsakerna. I år tänkte jag faktiskt ha fina plastkulor i granen och se hur Kurre reagerar om han rör dom eller inte för annars så brukar vi ju ha dom gamla fina julgranskulorna i granen som kommer från min gammlamormor men jag vill ju inte att någon av dom ska gå i sönder så därför provar vi nu först detta året med plastkulor och ser om Kurre bryr sig om dom för annars så kan man ju ha dom andra gamla fina julgranskulorna dom andra åren, det är nämligen första julen som Kurre firar hemma hos oss i år, för han kom till oss på nyårsdagen förra året, visst vi hade granen inne då också ju men vad jag minns så var han inte så intresserad av den då, så han borde inte vara så intresserad av den nu heller men jag tar inga risker för det är ju dock antikviteter numera julgranskulorna, så det får bli plast i år, men det finns så jättefina plastkulor numera som ser ut precis som om det var riktiga, så det kommer bli så tjusigt så.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0