Nu är jag hemma igen



Nu är jag hemma igen och jag och mor har haft en jättetrevlig dag. Vi började dagen med att fika på ett Café här i skurup och där satt vi länge och pratade och åt bullar och drack kaffe. Efter det körde vi hem till oss och sen lite senare körde vi till Bo Ohlssons och handlade lite och sen så handlade vi på Lidl, där fanns faktiskt en hel del billiga saker som vi behövde. Så nu är jag hemma igen och har packat upp alla matvarorna. Jag hittade faktiskt Hacke Hackspett på Lidl dom kostar egentligen per styck 99 kr men nu fick man två filmer för 99 kronor och jag hittade alla fyra samlingar som jag har velat köpa. Det är kanske lite barnsligt tycker kanske ni, men jag kommer ihåg att jag såg mycket på Hacke när jag var liten och tyckte att det var så roligt och jag tycker fortfarande att han är rolig, man får inte roligare än vad man gör sig och att man har barnasinnet kvar det är bara ett plus särskilt idag när samhället är som det är, då kan man visst behöva se lite roliga saker som Hacke Hackspett *ler*. Jag älskar också Disneyfilmer och det gör även min sambo så vi är lika barnsliga båda två och det är ju bra det. Min bästa väninna och hennes man är också lika barnsliga när det gäller att ha barnasinnet kvar och dom gillar också att se på disneyfilmer så vi är inte ensamma om det och det känns ju bra *ler*. Annars så var vi på Kåseberga idag och köpte sill, jag bara älskar sill och särskilt då när man har den där veckan ni vet. Jag kan sitta och bara hiva i mig sill ur en burk och min sambo fattar det inte, för han tycker inte om sill så han tycker att jag är lite konstig hehe, men jag kräver det salta och syrliga i sillen, så jag köpte vitlökssill och Brantevikssill och sen köpte jag gräddfil och gräslök och mormorssill som vi brukar kalla det för, det är stekt sill i ättika och lök mm.... Sen köpte jag faktiskt lite räksallad som jag tänkte att vi ska ha i bakad potatis för det köpte jag jättefina också men dock inte på Kåseberga. Annars ikväll så ska det bli spännande och se Idol ikväll och se hur det går för killarna. Middagen idag blir köttbullar med potatis och brunsås inte illa det nam nam....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0