Hittade lite smått och gott

Ja idag var jag hemma hos mor och far och först så hämtade mor mig klockan 07.00 i morse och sen körde vi och handlade på Willys i Ystad och köpte bullar och jag handlade mina Halloweenljus och sedan var där lite andra saker som plastspindlar och lite annat roligt som vi ska använda och duka med när min kusin kommer nu på fredag. Dom hade även julsakerna framme och jag hittade tjockt fint glitter som jag ska ha i granen i år. Jag fick dom andra plastkulorna på tradera också så nu är det bara några till som går ut den 25:e sedan är julen räddad *ler*. Nåja när vi kom hem till mor och far så fikade vi och sen tog vi det bara lugnt och jag kelade med Mimmis små valpar, dom kan ännu inte titta men nästa vecka så öppnar dom nog ögonen tror jag, dom är ju en vecka gamla nu. Sedan beställde vi julgardiner och dukar ur Jotex katalogen och lite annat smått och gott, bäst att göra det medans det fortfarande finns i lager för rätt som det är så är varan slut. På eftermiddagen så åkte vi till ÖB i Ystad och där handlade jag flera burkar billiga pepparkakor endast 9 kr styck per burk, jag provade dom förra veckan och dom var jättegoda så därför köpte jag desto fler denna gången och nu kommer ju min kusin också och då gäller det att ha bunkrat upp med både det ena och det andra, jag hittade lite godis också för det hör ju till när det är Halloween bus eller godis hehe! Vi tänkte ha lite glögg när min kusin kommer, det är alltid så gott när man dricker den första glöggen på året så nykommet och gott och då ska man naturligtvis ha en pepparkaka till det. Annars ikväll så har vi ätit korv med bröd, det fick bli något enkelt idag men det var gott. Nej nu är det snart sängdags och jag känner att jag har fått ont i halsen, bara man inte blir förkyld nu igen, men det är ju lite ruggigt och kallt ute så man vet ju aldrig, jag får elda lite extra i morgon och dricka varmt kaffe så går det nog över i halsen igen. Natti natti på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0