en vanlig dag


Idag är det en vanlig lugn dag och vädret är väl inte dåligt men inte bra heller, det är lite smårått och kallt ute men det blåser inte så värst mycket, men det är trist väder, så man blir inte piggare av det precis. Annars så ser man fram emot helgen och att min kusin Joakim ska komma och man går och fixar och donar här hemma och man tänker på julen och hur man ska ha det och hur man ska pynta och så. I år ska jag hjälpa mor att pynta hemma också men hon brukar inte ha så mycket uppe men det ska ändå pyntas, stjärnorna ska upp och ljusstakarna och lite tomtar här och var och lysande hus från fyrklövern i den gamla öppna spisen som dom har i köket och lite bomull under som snö så att det blir ett litet vinterlandskap, vilket jag också göra här hemma men i år ska jag göra bara ett litet landskap på vårat barskåp. Jag har en liten lysande by och sen har jag granar i plast och sen lägger man bomull under som snö och sen har jag massor av små gulliga tomtar att välja mellan att ha i landskapet och även små djur som passar in i landskapet. Jag bara älskar att pynta och göra det mysigt inför julen så visst längtar man. I nästa vecka ska jag hem till mor och hjälpa henne lite på torsdag, så kanske att vi åker till Bo Ohlssons och ser om han har fått upp några julsaker ännu, det är alltid kul att kolla vad han har fått in för nya julsaker. Annars ikväll så är det något program där dom ska banta ner sig till bröllopet, kan ju vara skoj att följa dom och se hur det går. Sen är det halv 8 hos mig det är den sista av medlemmarna i gänget som ska bjuda på middag så det ska bli kul att se hur det går för honom, men annars så är där inget särskilt på teve ikväll. Det är ju snart dax också för att börja tända lite ljus, det är så härligt och det värmer gott i rummet och luktar så gott när man tänder ljus och jag tycker mycket om ljus, men det ska vara blockljus det är mysigast tycker jag, det lyser upp nu när det börjar mörkna ute.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0