Idag är det torsdag

Idag har det blåst och regnat och ja haglat också för den delen det har varit blandat väder men det gör inget när man har varmt och gott här inne, jag har eldat som bara den i kaminen. Annars så har jag fått dom julklapparna som jag lade bud på på Tradera så det blev jag glad över, det är mina föräldrar som ska ge min sambo det och sen har jag några saker som jag har lagt bud på som går ut på lördag som jag hoppas på att få för dom ska jag ge min sambo i julklapp plus en sak till en prenumeration på Helge för det vet han om att han får varje jul och det är väldigt uppskattat. Vi har druckit glögg för första gången i dag inför julen och det var jättegott, vi hade pepparkakor till, nötter hade jag tyvärr inte hemma men russin hade vi  så det gick bra ändå. På lördag ska vi hem till mormor och hjälpa henne sätta i granslingan i blomsterlådan under fönstret och sen ska vi fika så det ska bli kul. Det börjar ju dra ihop sig nu och nästa vecka är det första advent så då ska jag ha satt upp alla tomtar och allt annat som ska fram inför julen så mor skulle till förrådet nu i veckan och hämta lite av dom julsakerna som jag har bett om att hon ska hämta till mig, så hon ska ha med dom till mormor så att jag sedan i veckan kan fixa och dona hur jag vill ha det här hemma.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0