Fint med snön ute

Det är jättefint ute med snön nu och man får riktiga julkänslor och jag har pyntat med tomtar lite här och var men jag är inte färdig på länge än, men det är kul att ta det lugnt och gå och tänka var man ska ha den ena och den andra tomten och hur man ska göra landskapet och plocka fram alla tomtar som man har som man kanske har glömt bort att man hade och som kanske passar perfekt på ett särskilt ställe i huset och sen är jag noga med att inte ha samma tomte på samma plats i huset från år till år för jag filmar ju hur jag har pyntat varje år så jag kan ju lätt kolla hur jag har haft det förra julen tex, jag tycker det är roligare att göra så och för varje år så har man alltid köpt något nytt pynt som man använder. Jag köper i varje fall en ny julsak varje år, det tycker jag hör till sen ibland kan det vara en ny sak eller en gammal tomte på Tradera det beror på huvudsaken är att saken passar in i vår miljö och jag är ju mycket för den gammla klassiska julen i rött och vitt och gamla fina tomtar och julsaker från förr i tiden, men är det nya saker så ska det vara tomtar som är liknande Jenny Nyström för dom är fina och Bo Ohlsson har ibland sådana tomtar. I år blev det en lysande gran i guld som jag har i fönsterkarmen i stora rummet, dom hade den på rea så det var passande att köpa den i år och den är verkligen jättefin, att det sedan dessutom var på rea gjorde ju inte saken sämre precis hehe!  Jag är långt ifrån färdig med pyntandet men det ska ta sin lilla tid att pynta och jag är noggrann, jag har satt glitter i gardinerna högst upp glittergirlanger i mörkgrönt och rött så detär jättefint och lampan i stora rummet har jag klätt med samma glitter och små gamla piprensartomtar, men jag har fler tomtar att sätta ut och sedan ska jag ju göra mitt årliga jullandskap och jag har ångrat mig jag ska göra mitt landskap på det bordet som jag alltid har haft det på och jag ska ha det i stora rummet, för om jag har det på barskåpet så kommer det en massa aska från kaminen på den så kallade snön och då lär den inte bli så vit länge kan jag säga..... Jag ska ta foton på mitt fina julpyntande sen så att ni får se hur det har blivit.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0