Luciadagen

Ja då är det Lucia idag och jag orkade faktiskt inte gå upp och se på Lucian klockan 07.00 idag, jag hade ställt klockan men när den ringde så stängde jag av den igen och somnade om och sen så missade jag ju inte något heller för det var samma program som förra året och sen så sänder dom det igen klockan åtta ikväll så jag får titta på det då istället. Annars så har jag dammsugat hela huset idag för senare idag vid sextiden så kommer mor och far och mina svärföräldrar hit och vi ska fika och fira Lucia så det ska bli kul. I morgon ska vi åka och hälsa på mormor och fika och sätta upp graneslingorna med belysning i blomsterlådorna och kolla läget hur det är med henne för hon hade nämligen gått och trillat och slagit sig rejält, men som tur är så har hon inte brutit något så någon benskörhet har hon som tur inte. Vi har flera gånger försökt få henne till att skaffa larm och hemhjälp men se det ska hon ju inte ha, men nu måste hon skaffa det och kanske tom en rullator för då kan hon ju gå ut på sommaren och kanske följa med någon av dom andra damerna och handla för man kan ju sätta varorna i vagnen framför, jag vet många tanter som är mycket piggare än mormor som har rullator, men hon tycker ju att om man har rullator så är man gammal. Jag tycker att det inte spelar någon roll huvudsaken är väl att man kommer ut och att man mår bättre så kan en rullator och larm och hemhjälp vara till hjälp så att hon mår bättre så ska man väl inte tacka nej till det, nåja vi får se hur det är med mormor i morgon när vi ska dit.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0