kontakt med mina släktingar i USA!

Vi har i min släkt på min fars sida släktingar som emigrerade till USA i början på nittonhundratalet någon gång och vi har alltid hållit kontakten med dom och min farmor och farfar hade först kontakt med dom och sen besökte dom deras släktingar i USA på 50-talet, det har jag foto på för Eloise som jag har kontakt med idag skickade mig en kopia på ett foto på henne och min far när dom var små och det var när min far och hans mor och far var och besökte sina släktingar i USA, så det är kul att ha det. Sedan så skrev min far till Eloises föräldrar och till Eloise och sedan nu har jag sedan många år tagit över kontakten med Eloise och skriver till henne och nu har jag även fått hennes e-postadress så att jag även kan skriva till henne där. Eloise har numera inga föräldrar kvar men hon har en bror och han har två barn en tjej och en kille. Eloise själv har inga barn men hon har ju sina brorsbarn och sen har hon sina två katter som är allt för henne och sin sambo förstås. Det roliga nu är att jag även har fått kontakt med hennes brors barn och Elise som hennes brorsbarn heter är 29 år och hon hörde av sig till mig efter det att jag sagt till Eloise att om där är någon av hennes brorsbarn som vill ha kontakt med sin släkting i Sverige så fick hon gärna ge min e-mailadress till dom, så nu har jag fått kontakt med henne och hon finns på facebook men jag har även frågat efter hennes adress så att vi kan skriva brev till varandra, hon verkar lika tokig som jag hehe och vi tycker lika mycket om djur, nu har jag även frågat hennes bror så jag hoppas att han också hör av sig, för nu finns det bara min släkt i USA kvar på min fars sida kvar. Jag är ju släkt med Eloise på min fars fars sida så den släkten som jag har här på min far sida är på min farmors sida och dom har jag ingen kontakt med så alltså är det bara släkten i USA som jag har kvar nu och därför så är den väldigt viktig för mig. När jag pratade med Elise så sa hon likadant att hon inte heller hade några kvar på den sidan för henne farmor och farfar fanns inte längre alltså Eloises mor och far och sen hade hon ingen kontakt med dom på sin mors sida så hon är i samma situation, så hon tyckte att det var jätteroligt att få kontakt med sin släkting här i Sverige och kanske att hon och hennes bror och kanske även hennes far och Eloise kan komma på besök någon gång och vi åka dit, vi får väl se hur det blir, men roligt är det i alla fall att ha fått kontakt med sin släkt i USA.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0