Har varit hos mormor

Nu har vi varit hos mormor och det var värre än vad jag trodde för hon låg i sängen när vi kom och hon kunde inte gå upp så när vi hade satt upp belysningen i trädet och fikat så fick mor och far hjälpa henne på med kläderna och se hur det hade gått för övrigt med henne om hon hade blåmärken och så och hon hade visst ett jättestort blåmärke på sig och grannen är sjuksköterska så hon har lovat att gå dit och titta till henne och sen i veckan ska mor och far köra till mormor igen och se om henne, men jag blev minst sagt chockad, jag trodde inte att hon hade slagit sig så mycket att hon låg i sängen och inte kunde ta sig upp så det var inte roligt. Vi ska se till att hon får hemhjälp och att hon får rullator och larm så att hon kan ringa om hon skulle trilla igen. I morgon ska vi hämta gran men innan dess så är vi bjudna på middag hos mina svärföräldrar, det ska bli kul att hämta gran  i morgon men det värsta är att när man väl fått hem den så blir det svårt att låta bli att ta in granen och när man väl har fått in granen så vill man ju klä den så det blir nog så *ler*. Det blir jag och Kurre som klär granen och sen så får vi ha hjälp med att sätta i belysningen av Christer och glittret får vi också ha hjälp med att sätta i, för så högt upp når inte jag att sätta glittret ända uppe i toppen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0